Wielu z nas ma bardzo dobre pomysły na książkę, lecz nie do końca wie, jak je zrealizować. Na naszą decyzję o rozpoczęciu pisania najczęściej wpływają dwa czynniki. Jednym z nich jest to, kiedy powinniśmy się zabrać do dzieła. Do tego odniosę się w dalszej części materiału. Drugim zaś czynnikiem, ogromnie ważnym, jest konieczność stworzenia sobie odpowiedniej przestrzeni twórczej, którą jest warsztat pracy pisarza. I do tego też odniosę się poniżej. Tak więc decyzja o podjęciu twórczości to tylko początek drogi, bowiem nie mniej istotna jest wiedza, jak książkę napisać.
Kiedy zabrać się do pisania?
Moim zdaniem odpowiedź jest prosta: bezzwłocznie! Większość, prawdopodobnie uzdolnionych, autorów, których dzieła nigdy nie ujrzały światła dziennego, odkładała ten proces na później. Wszyscy jesteśmy zabiegani, ponieważ w takiej żyjemy rzeczywistości. I często nam się wydaje, że najlepszym czasem na twórczość będzie spokojna emerytura. Wtedy bowiem będziemy już wolni od trosk związanych z pracą i w spokoju zajmiemy się swoją twórczością. Bynajmniej…
Niestety w większości przypadków taki scenariusz się nie sprawdza. Po pierwsze znam wielu emerytów, którzy prowadzą tak aktywny tryb życia, że nie starcza im już sił i czasu na dodatkowe zajęcie, jakim jest pisanie książki. Do lamusa odłóżmy stereotyp emeryta spędzającego większość dnia na działce pracowniczej, przed telewizorem czy też z gazetą na ławce. Rozejrzyjmy się wokół, a ujrzymy ludzi starszych mknących na rowerach, spacerujących z kijkami nordic walking, tudzież biegających po parkach. A przecież trzeba jeszcze wygospodarować czas dla wnuków…
Tak więc, jeśli czujecie potrzebę podzielenia się z innymi swoim talentem, to nie zwlekajcie, lecz jak najszybciej przystąpcie do pisania książki. Wykorzystajcie moment weny twórczej, ponieważ niewykorzystana może się pogniewać i Was opuścić!
Tworzymy warsztat pisarza
A teraz, gdy już usiedliśmy przy komputerze z twórczym zamiarem, to na pewno w naszej głowie zrodzi się pytanie: jak napisać książkę? Tworzymy warsztat pisarza. Nie należy zaczynać bez konsultacji ze specjalistami, gdyż w przeciwnym wypadku nasze dzieło mogłoby trafić na zawsze do szuflady. A przecież piszemy w nadziei, że efekt naszej pracy docenią Czytelnicy. Do naszego przedsięwzięcia powinniśmy podejść profesjonalnie, żeby nasze wysiłki twórcze nie poszły na marne. W realizacji celu pomoże Wam doświadczone wydawnictwo, które, oprócz zaangażowania na etapie pisania książki, zajmie się potem jej dystrybucją i promocją. Zatem bardzo istotne jest podjęcie właściwej decyzji, gdzie wydać własną książkę. Dobrze zorganizowane wydawnictwo poprowadzi cały proces wydawniczy. Autorzy, którzy myślą poważnie o swojej twórczości literackiej, powinni zaufać redaktorom i pozostałym specjalistom z wydawnictwa. Dzięki temu będą mogli w przyszłości cieszyć się profesjonalnie wydaną książką, a może i sławą. 🙂
(PK)