Pisarze i Czytelnicy poszukują dziś dobrych wydawnictw. Ale jak je znaleźć, gdy na rynku jest naprawdę dużo firm wydawniczych, a do tego nie wszystkim z nich można zaufać? Pisarze chcieliby powierzyć owoc swojej pracy takiemu wydawcy, który maszynopis wydawniczy przekształci w atrakcyjnie wydaną książkę. Czytelnicy zaś chcą mieć pewność, że nowo zakupiona pozycja wydawnicza spełni ich oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom treści. Tak więc dobre wydawnictwo to podmiot z profesjonalnym, a do tego z kompleksowym, podejściem do wydawania.
Profesjonalizm i doświadczenie
Jakość zawartości publikacji to jeden z podstawowych elementów, który charakteryzuje dobre wydawnictwo. Zatrudnieni w nim redaktorzy i korektorzy powinni niezwykle starannie przygotowywać wszystkie zgłoszone i zaakceptowane do wydania materiały.
Profesjonalizm jest nieodłącznym elementem dobrego wydawnictwa. Dbałość o każdy etap procesu wydawniczego, począwszy od przygotowania materiałów aż po dystrybucję i promocję, to cecha, która charakteryzuje dobrego wydawcę. Zatrudnianie doświadczonych redaktorów, korektorów, grafików oraz specjalistów ds. marketingu i sprzedaży świadczy o profesjonalizmie. No właśnie, jakże ważne jest doświadczenie! Żaden szanujący się Autor nie zaufa firmie, która powstała w poniedziałek, a już we wtorek obiecuje mu złote góry. 🙂
Dobre wydawnictwo – różnorodność i postęp
Różnorodność oferty to kolejny aspekt, który wyróżnia dobre wydawnictwo. Wskazane jest, aby posiadało bardzo zróżnicowaną ofertę książek, a nawet czasopism. A oprócz tego, w obecnych czasach publikacje dobrego wydawnictwa powinny ukazywać się zarówno w postaci tradycyjnej, papierowej, jak i e-booków. Ponadto, w miarę możliwości i uzasadnienia merytorycznego, również w postaci audiobooków. Pozwala to na skuteczne dotarcie do różnych grup Czytelników i, ogólnie rzecz biorąc, zaspokojenie ich potrzeb.
Dobre wydawnictwo powinno stosować nowe technologie, a ponadto na bieżąco śledzić trendy w branży wydawniczej. Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi edytorskich, procesów technologicznych, dystrybucyjnych czy promocyjnych pomaga sprostać wymogom współczesności.
Dobre wydawnictwo – współpraca z Autorami
Jak już wspomniałem powyżej, doskonała współpraca z Autorami jest kluczowym elementem funkcjonowania dobrego wydawnictwa. Zapewnienie im pełnego wsparcia redakcyjnego i choćby podstawowej promocji to dziś podstawa. Znakiem rozpoznawczym każdego dobrego wydawnictwa są jego dobra reputacja i wiarygodność, które buduje się przez lata działania na rynku.
Mam nadzieję, że właśnie tak Autorzy i Czytelnicy postrzegają nasze Wydawnictwo Borgis. 🙂
(PK)